Včera Facebok vydal příručku, která radí neziskovkám, jak efektivně komunikovat na Facebooku. Staví na datech, která o neziskovkách a jejich komunikaci sleduje, nabízí příklady, tip a triky. Zajímavé je, že příručka obsahuje také data o komunikaci na Instagramu. Nejde ale o podporu konkurence, Facebook koupil Instagram už před rokem.
Na třináctistránkovou příručku „Building you presence with Facebook Pages: A guide for causes and nonprofits“ upozornil včera sám Facebook na své stránce věnované neziskovkám. Dokument může pomoci těm, kdo s Facebookem začínají a potřebují získat základní přehled o tom, co jim Facebook může přinést a jak by jej mohli používat.
Pro uživatele, kteří s Facebookem delší dobu pracují, nenabízí příručka nic nového. Snad kromě tipů a triků pro Instagram. Tuto sociální síť koupil Facebook v dubnu 2012. Princip Instagramu je v mobilní aplikaci, skrze kterou uživatelé pořizují, upravují a sdílí fotky. Zmínka o Instagramu je zajímavá ze dvou důvodů: Podle nejnovějších studií začíná Facebook mladé nudit, můžeme se tedy těšit na jejich odliv směrem k jiným sítím. A Instagram je jedna ze sítí, kam se přesouvají nejčastěji. Druhý důvod navazuje na obecnou poučku, že je dobré svou virtuální komunitu opírat o více sociálních sítí. Je to dobré proto, že různé sítě mají různé skupiny uživatelů, ale také z hlediska udržitelnosti: Jak nejlépe ukázal už Myspace, nic v online světě není nesmrtelné a pokud nemáte svou komunitu „zálohovanou“ na jiných sítích, můžete o ní přijít ve chvíli, kdy například Facebook přestane bavit uživatele, nebo kdy – z různých důvodů – přestane Facebook vnímat jako potřebné vás.
Druhý zmíněný důvod je ovšem v případě příručky trochu relativní, protože jak bylo zmíněno – Facebook i Instagram bydlí pod jednou střechou. Takže hledejte dále…
5 způsobů, jak zapojit vaše příznivce
Podle „Facebook for causes and nonprofits“
- Buďte struční
- Sdílejte různé formáty – fotky a videa
- Přispívejte pravidelně
- Vyzvěte uživatele, ať doplní prázdné místo ve statusu („Demokracie je ______“)
- Navazujte na aktuální společenské události