10 blogů o internetu v Česku

Závěr školení nových médií v neziskovkách mívá stejný scénář: Účastníci mají hlavy jako pátrací balóny. Poznámkové bloky a notebooky se vzpamatovávají z náporu informací. A pak se zvedne ten nejzvědavější a vznese pokaždé stejný dotaz: Kde můžu čerpat další informace?

Je to velmi logická úvaha: Svět nových médií se vyvíjí tak rychle, že nelze spoléhat na znalosti načerpané na jednorázovém školení. Pokud chcete být in, musíte na tom pracovat.

V reakci na tyto časté dotazy jsme koneckonců založili i blog, který právě čtete. Protože ale nestíháme pokrýt všechno, sepsali jsme zdroje, které jsou povinnou četbou pro internetově zdatné pracovníky nevládek.

TyInternety.cz

http://www.tyinternety.cz/

TyInternety jsou povinný základ, pokud chcete vědět, co se děje v on-line světě. Respektive pokud chcete vědět, co se děje v on-line světě a nechcete číst anglicky. Hodně toho, o čem píšou TyInternety, k vám prosákne také skrze zahraniční weby. Pro přehled webu česky je to ale dost dobrý zdroj.

Lupa.cz

http://www.lupa.cz/

Pokud máte zájem sledovat dění na internetu více do hloubky a v širším kontextu, sledujte Lupu. K tématu neziskovek je to však spíše okrajový zdroj, takže je potřeba si hodně informací odfiltrovat.

Deník neziskovky

http://denikneziskovky.cz/

Vlastimil Ott rozjel Deník neziskovky vloni na podzim, za tři čtvrtě roku tam ale stihl sepsat hodně užitečných rad. K tématu neziskového marketingu, fundraisingu a komunikaci obecně je to dobrý zdroj, který rozhodně stojí za sledování.

Sixpack.cz

http://sixpack.cz/

Sociální média ještě víc cool. Autoři blogu na svou adresu nešetří chválou. Kdyby bylo jejich psaní tak zásadní, jak hlásají, zřejmě by Věra Pohlová vstala z hrobu a revidovala svoje slavné vyjádření. K tomu ale asi nedojde, takže prostě čtěte Sixpack a občas tam na něco zajímavého narazíte.

Gug.cz

https://sites.google.com/a/gug.cz/www2/

Hnízdo českých google-geeků. GUG je zkratka pro Google user group, tedy skupinu uživatelů kolem Google. Lidé z GUG vedle svých dalších aktivit uspořádali v pražském Hubu dobročinný hackaton – setkání vývojářů s lidmi z neziskovek, kteří měli nějaký nápad. A vůbec – hackaton je dost zajímavý fenomén a na našem webu se mu bude věnovat ještě Libor Marek. „Jeho“ česká pobočka Amnesty International si z hackatonu odnesla aplikaci na vizualizaci informací o kauzách, kterým se AI věnuje (viz video).

Reklama jinak

http://www.reklamajinak.cz/

Méně o on-line komunikaci, více o nevládkách a marketingu. Reklama jinak je jednoduchý galerie českých kampaní z neziskového prostředí.

Marketing Journal

http://www.m-journal.cz/

Ještě jednou marketing. Pokud jsme výše doporučovali Lupu jako širší přehled o internetu, Marketing Journal je podobně zajímavý pro širší přehled o dění v marketingu. Těžiště má v soukromé sféře, ale obsahově je dost zajímavý, takže je možné se z něj pěkně inspirovat.

Markething

http://www.markething.cz/

Markething je blog studentů marketingu na FSV UK. Spuštěn byl v listopadu 2011 a podobně jako Marketing Journal se marketingu věnuje napříč všemi sektory. Pozornost věnuje i sektoru neziskovému, jejich poslední článek o kampani Sue Ryder International v Česku jsme odkazovali i na našem Facebooku.

Pooh.cz

http://pooh.cz/

Není možné jmenovat zdroje k internetovému dění v Česku a nezmínit Daniel Dočekala. Matador českého internetu, který píše také pro Lupu, se na svém blogu rád opírá do každého, kdo se dopustí nějakého přešlapu. I přes poněkud příkrý tón ale stojí za to Dočekalův blog číst.

Babel Guide

http://www.babelguide.com/

Na závěr seznamu českých zdrojů dáváme jeden anglický. Proč? Protože je český. Respektive z Česka. Píše ho Adam Zbiejczuk, který se o sociální média staral v MBank i H1. Konzultuje a školí také na volné noze, nedávno rozjel také progresivní soutěž na sociální síti Pinterest pro českou BMW (více na TyInternety).

Autor Jan Böhm

Moje vášeň je individuální fundraising a online nástroje pro neziskovky. Tři roky jsem pracoval jako ředitel SIRIRI. Tam jsem si při práci s individuálními dárci uvědomil, jak užitečná mohou být pro neziskovky nová média. Po roce na volné noze a spolupráci na online komunikaci s organizacemi Adra, Jeden svět, FoRS, Business Leaders Forum a dalšími pracuji naplno pro SKV Praha.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.