Závěr školení nových médií v neziskovkách mívá stejný scénář: Účastníci mají hlavy jako pátrací balóny. Poznámkové bloky a notebooky se vzpamatovávají z náporu informací. A pak se zvedne ten nejzvědavější a vznese pokaždé stejný dotaz: Kde můžu čerpat další informace?
Je to velmi logická úvaha: Svět nových médií se vyvíjí tak rychle, že nelze spoléhat na znalosti načerpané na jednorázovém školení. Pokud chcete být in, musíte na tom pracovat.
V reakci na tyto časté dotazy jsme koneckonců založili i blog, který právě čtete. Protože ale nestíháme pokrýt všechno, sepsali jsme zdroje, které jsou povinnou četbou pro internetově zdatné pracovníky nevládek.
TyInternety.cz
TyInternety jsou povinný základ, pokud chcete vědět, co se děje v on-line světě. Respektive pokud chcete vědět, co se děje v on-line světě a nechcete číst anglicky. Hodně toho, o čem píšou TyInternety, k vám prosákne také skrze zahraniční weby. Pro přehled webu česky je to ale dost dobrý zdroj.
Lupa.cz
Pokud máte zájem sledovat dění na internetu více do hloubky a v širším kontextu, sledujte Lupu. K tématu neziskovek je to však spíše okrajový zdroj, takže je potřeba si hodně informací odfiltrovat.
Deník neziskovky
Vlastimil Ott rozjel Deník neziskovky vloni na podzim, za tři čtvrtě roku tam ale stihl sepsat hodně užitečných rad. K tématu neziskového marketingu, fundraisingu a komunikaci obecně je to dobrý zdroj, který rozhodně stojí za sledování.
Sixpack.cz
Sociální média ještě víc cool. Autoři blogu na svou adresu nešetří chválou. Kdyby bylo jejich psaní tak zásadní, jak hlásají, zřejmě by Věra Pohlová vstala z hrobu a revidovala svoje slavné vyjádření. K tomu ale asi nedojde, takže prostě čtěte Sixpack a občas tam na něco zajímavého narazíte.
Gug.cz
https://sites.google.com/a/gug.cz/www2/
Hnízdo českých google-geeků. GUG je zkratka pro Google user group, tedy skupinu uživatelů kolem Google. Lidé z GUG vedle svých dalších aktivit uspořádali v pražském Hubu dobročinný hackaton – setkání vývojářů s lidmi z neziskovek, kteří měli nějaký nápad. A vůbec – hackaton je dost zajímavý fenomén a na našem webu se mu bude věnovat ještě Libor Marek. „Jeho“ česká pobočka Amnesty International si z hackatonu odnesla aplikaci na vizualizaci informací o kauzách, kterým se AI věnuje (viz video).
Reklama jinak
Méně o on-line komunikaci, více o nevládkách a marketingu. Reklama jinak je jednoduchý galerie českých kampaní z neziskového prostředí.
Marketing Journal
Ještě jednou marketing. Pokud jsme výše doporučovali Lupu jako širší přehled o internetu, Marketing Journal je podobně zajímavý pro širší přehled o dění v marketingu. Těžiště má v soukromé sféře, ale obsahově je dost zajímavý, takže je možné se z něj pěkně inspirovat.
Markething
Markething je blog studentů marketingu na FSV UK. Spuštěn byl v listopadu 2011 a podobně jako Marketing Journal se marketingu věnuje napříč všemi sektory. Pozornost věnuje i sektoru neziskovému, jejich poslední článek o kampani Sue Ryder International v Česku jsme odkazovali i na našem Facebooku.
Pooh.cz
Není možné jmenovat zdroje k internetovému dění v Česku a nezmínit Daniel Dočekala. Matador českého internetu, který píše také pro Lupu, se na svém blogu rád opírá do každého, kdo se dopustí nějakého přešlapu. I přes poněkud příkrý tón ale stojí za to Dočekalův blog číst.
Babel Guide
Na závěr seznamu českých zdrojů dáváme jeden anglický. Proč? Protože je český. Respektive z Česka. Píše ho Adam Zbiejczuk, který se o sociální média staral v MBank i H1. Konzultuje a školí také na volné noze, nedávno rozjel také progresivní soutěž na sociální síti Pinterest pro českou BMW (více na TyInternety).