Ve spolupráci s organizací ADRA jsme prověřili jejich rozeslaný e-mailing. A situace byla taková, že uživatelé skutečně zprávy z Adry označovali jako spam. V době prověření a sedm dní před ním došlo k 17 takovým označením. Z logů jsme pak vyčetli, že uživatelé zprávy přesunuli do spamu jak přečtené, tak i nepřečtené.
K tomu je ještě třeba dodat dvě věci:
- Je na uživatelích, jaké zprávy si označí jako spam. Ti, kdo e-mailové kampaně rozesílají, by měli zajistit, aby bylo z mailingů snazší se odhlásit, než mail označit jako spam.
- A je na MailChipmpu, jak s informacemi ze Seznam.cz naloží – kvóta určená pro přistoupení k blokaci MailChimp účtu je výhradně na jejich uvážení.
Ještě bych doplnila, že MailChimp využívá náš reportovací systém. A je také možné, že jej ostatní provideři nemusí mít implementovaný. Což znamená, že od ostatních providerů informace o označení zprávy jako spamu vůbec nemusí mít. Také hodně záleží na poměru adres na e-mailovém seznamu vůči ostatním poskytovatelům. Tyto faktory také mohly hrát roli v tom, proč ADRA na začátku mohla mít pocit, že je na vině Seznam.cz, nikoliv rozhodnutí společnosti MailChimp.
Adře jsme pak doporučili následující:
„Doporučuji Vám pročistit databázi od adres z abuse reportu od MailChimpu a následně tlačit na MailChimp za zrušení blokace, možná se pokusit znovu oslovit adresy v databázi a aktualizovat jejich souhlas se zasíláním.“ Toto se Adře podařilo a už od předminulého pátku má účet na MailChimpu otevřený. Adře jsme také doporučili další bezplatná e-mailingová řešení.“
Irena Zatloukalová, Seznam.cz
25. 4. 2014