Aby i kliknutí znamenalo změnu

O sociálních sítích, společenských médiích a všem tom „sociálním“ se toho do dneška namluvilo docela hodně. Kupodivu však tato diskuse stále poněkud míjí ty, kteří se právě tím „společenským“ zabývají.

Hodně hlav se už u nás potrápilo tím, jak vytvořit online komunitu kolem pracího prášku a řešením toho, jaký dopad bude mít přesunutí jednoho tlačítka populární sociální sítě z vertikální lišty vlevo na horizontální lištu vpravo.

A zatímco se ve světě už dlouho vede debata o tom, jaký má či nemá vlastně význam pro demokratickou občanskou společnost možnost kliknout na to, co se mi líbí, a jak nové online nástroje použít opravdu smysluplně a strategicky pro informování, spolupráci a mobilizaci veřejnosti, u nás se stále převážně píší tiskové zprávy, které nikdo nečte.

Je tedy na čase se do toho pustit: pravidelně, ve srozumitelném jazyce tak, aby se trendy ze světa představily s ohledem na místní specifika. Záleží nám především na tom, abychom přinášeli obsah a postřehy, které budou maximálně prakticky využitelné a poskytnuli prostor pro sdílení konceptů, experimentů, úspěchů, omylů, radostí a frustrace.

Kliktivisti si říkáme zcela záměrně. Zde vám ukážeme, proč by měl být kliktivismus nedílnou součástí úspěšného občanského aktivismu a práce nevládek v 21. století.

Autor Jaroslav Valůch

Vystudoval jsem sice marketing a reklamu, nicméně rychle jsem to nasměroval do nevládního a později také humanitárního sektoru. Vždy mě bavilo a baví objevovat možnosti, jak lepší komunikace může pomoci lidem v krizové situaci (ať už je to zemětřesení nebo konflikt), jak se z nás mohou stát mediálně gramotnější občané a jak můžeme kreativně bojovat s nenávistí, zvláště tou online.

Připojte se k diskuzi

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.