Reklama na Facebooku má dnes velmi široké možnosti využití, a proto jsme poprosili Davida Lörincze, aby objasnil, co je možné získat a kolik to taky může stát. Tento první článek ze seriálu, na kterém David pracuje, se dozvíte opravdu jen základy, ale třeba o cenách se jen tak někde nepíše. V těch dalších se pak můžete těšit na konkrétní rady, které vám pomohou nastavit, vést a vyhodnotit vaši kampaň co nejlépe.
Facebook je dnes nejlepším nástrojem pro propagaci. V čem je tedy jeho jedinečnost? A jak jej můžete využít? Po přečtení budete mít větší přehled o tom, co je na Facebooku a možné a budete se moci lépe rozhodnout, zda pro vás jeho využití má smysl.
Struktura reklamního účtu
Struktura se skládá z kampaně, reklamních setů a reklam. Blíže si o struktuře můžete přečíst zde:
http://www.davidlorincz.cz/nova-struktura-reklamnich-kampani
Co je cíl propagace?
Prvním krokem každé kampaně je definice cíle. Tady jsou ty nejužívanější.
Návštěva na webové stránky
Cílem této reklamy je přivést návštěvníka z Facebooku na vaše webové stránky. V závislosti na cílové skupině a CTR inzerátu se cena za jednoho návštěvníka dnes pohybuje okolo 2-10Kč.
Konverze na webu
Potřebujete vyplnit dotazník nebo podepsat petici? Na tzv. děkovací stránku, která se ukáže po vyplnění, můžete umístit konverzní pixel a Facebook vám přesně ukáže, kolik vás stojí jedna konverze.
Může se samozřejmě také jednat o nákup zboží či služby a v takovém případě můžete dynamicky přenášet také hodnotu objednávky zpět do reportů Facebooku.
Zvýšení míry zapojení
Tento cíl většinou použijete, chcete-li v rámci vaší kampaně propagovat fotografii, status nebo video. Lajk, komentář nebo sdílení však není jediným způsobem, jak si můžete ověřit, zda lidi váš příspěvek zajímá. Důležité je také přehrání videa, rozkliknutí fotografie, prokliknutí na vaši stránku na Facebooku a další. Cena za jednu akci se může být již 0,3 Kč. Vše se samozřejmě odvíjí od kvality obsahu a cílení.
Cena za oslovení jednoho uživatele může být nepoměrně nízká oproti rádiové kampani nebo tištěným letákům. Pozor si však musíte dávat na omezení textu v obrázku, o kterém se více můžete dočíst zde:
http://www.davidlorincz.cz/nastroje-pro-efektivni-boj-s-20-textu-v-obrazku
Nový fanoušek
Pokud chcete vytvořit novou komunitu kolem dlouhodobého projektu, pravděpodobně budete chtít získat nové fanoušky. Cena se může pohybovat od 3 – 20Kč za fanouška. Nezapomeňte však, že získání fanouška vám nezajistí, že se mu později zobrazí každý váš příspěvek zdarma. I zde budete muset za distribuci zaplatit. I zde tedy záleží na opravdu dobře napsaném inzerátu.
Příspěvek se dnes organicky ukáže cca 5-20% vašich fanoušků v závislosti na mnoha faktorech.
Pozvánka na událost
Pořádá-li vaše organizace seminář, benefiční koncert nebo jinou událost, můžete ji vytvořit na Facebooku a propagovat. Akce se přidá kalendáře uživatele a bude upozorněn notifikací na jakékoliv další změny a příspěvky v rámci této události.
Cílení na uživatele
Největším rozdílem mezi úspěšnou a neúspěšnou kampaní je cílení. Komu se vlastně vaše reklama má zobrazit?
Facebook má o všech uživatelích nepřeberné množství informací, na jejímž základě může přesně cílit podle pohlaví, věku, místa bydliště chování a dalších informací.
Nabízí však také některé pokročilé možnosti.
Vlastní publika
Disponujete-li vlastní databází emailů, můžete je nahrát do reklamního rozhraní Facebooku. Facebook během krátkého časového intervalu zpracuje tyto emaily a spáruje s uživateli na Facebooku. Úspěšnost párování se zpravidla pohybuje mezi 60-80%. Podrobnější informace naleznete zde:
http://www.davidlorincz.cz/jak-vyuzit-vase-emaily-k-propagaci
Remarketingová publika
Pokud na své webové stránky umístíte měřící pixel, můžete sbírat do publika také návštěvníky, a těm následně doručovat obsah. Tito uživatelé již vás znají a úspěšnost kampaní tak bude mnohem větší.
Více informací najdete v tomto článku:
http://www.davidlorincz.cz/website-custom-audiencies-revoluce-v-reklame
Vašim cílem by nemělo být oslovit co největší počet uživatelů, ale oslovit pouze ty, které odpovídají profilu uživatele, který je zpravidla vašim podporovatelem nebo zákazníkem. Čím menší skupinu chcete zacílit, tím dražší bude jejich oslovení, avšak kampaň bude úspěšnější.
Kde se reklama zobrazí
I zde najdete spoustu možností. Cena za zobrazení na mobilních zařízeních je většinou několikanásobně dražší než na stolních počítačích. Doporučuji tedy vynechat.
V dalším dílu seriálu se podíváme na možnosti optimalizace a vyhodnocení reklam. Facebook vám v reportech nabízí přes 50 metrik. Ukážeme si tedy, které jsou důležité a proč.
Další zajímavé články o Facebook marketingu můžete najít na mých stránkách: www.davidlorincz.cz
O autorovi
David pracuje na volné noze a je jedním z největších odborníků na Facebook marketing v ČR. Navrhuje strategie pro malé, střední i velké firmy. Učí je na této síti komunikovat a využít ji naplno v rámci reklamy i zákaznických služeb. Pořádá školení a přednáší také na konferencích.