Marketing, PR a FR no image

Published on Březen 21st, 2013 | by Jan Böhm

0

Facebook vydal oficiální příručku pro nevládky




Včera Facebok vydal příručku, která radí neziskovkám, jak efektivně komunikovat na Facebooku. Staví na datech, která o neziskovkách a jejich komunikaci sleduje, nabízí příklady, tip a triky. Zajímavé je, že příručka obsahuje také data o komunikaci na Instagramu. Nejde ale o podporu konkurence, Facebook koupil Instagram už před rokem.

Na třináctistránkovou příručku „Building you presence with Facebook Pages: A guide for causes and nonprofits“ upozornil včera sám Facebook na své stránce věnované neziskovkám. Dokument může pomoci těm, kdo s Facebookem začínají a potřebují získat základní přehled o tom, co jim Facebook může přinést a jak by jej mohli používat.

Pro uživatele, kteří s Facebookem delší dobu pracují, nenabízí příručka nic nového. Snad kromě tipů a triků pro Instagram. Tuto sociální síť koupil Facebook v dubnu 2012. Princip Instagramu je v mobilní aplikaci, skrze kterou uživatelé pořizují, upravují a sdílí fotky. Zmínka o Instagramu je zajímavá ze dvou důvodů: Podle nejnovějších studií začíná Facebook mladé nudit, můžeme se tedy těšit na jejich odliv směrem k jiným sítím. A Instagram je jedna ze sítí, kam se přesouvají nejčastěji. Druhý důvod navazuje na obecnou poučku, že je dobré svou virtuální komunitu opírat o více sociálních sítí. Je to dobré proto, že různé sítě mají různé skupiny uživatelů, ale také z hlediska udržitelnosti: Jak nejlépe ukázal už Myspace, nic v online světě není nesmrtelné a pokud nemáte svou komunitu „zálohovanou“ na jiných sítích, můžete o ní přijít ve chvíli, kdy například Facebook přestane bavit uživatele, nebo kdy – z různých důvodů – přestane Facebook vnímat jako potřebné vás.

Druhý zmíněný důvod je ovšem v případě příručky trochu relativní, protože jak bylo zmíněno – Facebook i Instagram bydlí pod jednou střechou. Takže hledejte dále…

5 způsobů, jak zapojit vaše příznivce

Podle „Facebook for causes and nonprofits“

  1. Buďte struční
  2. Sdílejte různé formáty – fotky a videa
  3. Přispívejte pravidelně
  4. Vyzvěte uživatele, ať doplní prázdné místo ve statusu („Demokracie je ______“)
  5. Navazujte na aktuální společenské události




Tags: , ,


About the Author

Moje vášeň je individuální fundraising a online nástroje pro neziskovky. Tři roky jsem pracoval jako ředitel SIRIRI. Tam jsem si při práci s individuálními dárci uvědomil, jak užitečná mohou být pro neziskovky nová média. Po roce na volné noze a spolupráci na online komunikaci s organizacemi Adra, Jeden svět, FoRS, Business Leaders Forum a dalšími pracuji naplno pro SKV Praha.



Back to Top ↑