Co jsou Promoted Post a k čemu je určitě nepoužívejte

Na začátku týdne jsme pochopili, na jakém principu se uživatelům na Facebooku na Zdi zobrazují příspěvky. Dnes se budu věnovat jednomu typu reklamy, nicméně už na začátku musím uvést, že není dobré jednotlivé kroky přeskakovat. Nejdříve musíte umět napsat příspěvek, až poté je vhodné použít trochu neférové výhody v podobě reklamy.

Promoted Posts narozdíl od standardních typů reklam zviditelňují obsah publikovaný na Facebook Stránce. U tohoto formátu tedy nevytváříte žádný reklamní vizuál nebo text. Vše vychází z publikovaného příspěvku.

Fakt, že zviditelňujete příspěvek a ne reklamní formát, určuje i využití Promoted Posts. Pokud chcete, aby lidé více komentovali či lajkovali, či se organicky (i když v menším množství) připojovali noví fanoušci, tento formát je pro vás. Rozdíl v použití Promoted Posts a standardních reklam jsem nedávno popisoval na našem MEC Interaction blogu.

Promoted posts tedy rozhodně nejsou nástrojem na budování fanoušků. Jejich využití jde ruku v ruce s naším týdenním tématem: zviditelňujeme příspěvky, které by neměly uniknout pozornosti většiny vašich fanoušků. Podle výzkumu comScore se příspěvek zobrazí v průměru jen 16% fanoušků Stránky. I když se jedná o výzkum na vzorku velkých amerických Stránek, určitě to vypovídá o obecném stavu.

Kdo příspěvek uvidí?

Zviditelněný Promoted Post není možné nijak cílit. Příspěvek se zobrazuje pouze vašim fanouškům a pokud příspěvek komentují nebo lajkují, tak i jejich přátelům – stejně jako v případě nepromovaných příspěvků.

Promoted Posts se zobrazují pouze v News Feedu. Z toho logicky vyplývá, že o svoje místo na slunci stále bojují s ostatními příspěvky. Proto je i pro příspěvky, které jsou promovány důležité, aby byly správně napsány a měly vysoký Edge Rank.

Jak nastavit Promoted Post?

V první řadě musí vaše Stránka mít více než 400 fanoušků. Poté se vám u každého příspěvku, který nebyl publikován dříve než před třemi dny, zobrazí tlačítko Promote. Další postup je velmi jednoduchý.

Podle velikosti Stránky vám Facebook zobrazí možnosti zásahu, které jsou závislé na potenciálu vaší stránky. Čím více uživatelů budete chtít zasáhnout, tím více zaplatíte. Nejnižší částkou je 110 Kč. Pak stačí vybrat způsob platby a máte hotovo. Facebook poté zobrazuje Váš příspěvek pod dobu tří dnů a pokud nezasáhne odhadovaný počet uživatelů, zaplatíte méně. Částka, kterou jste si stanovili, je maximální částkou, kterou zaplatíte.

Nyní máte nastaveno, ne však vyhráno. V dalším článku, který vyjde ke konci týdne, se zaměříme na to, jak napsat přípěvek vhodný pro zviditelnění.

P.S.: Všechny informace Facebook pěkně shrnul na stránce s nápovědou k Promoted Posts

Autor Honza Páv

Honza vystudoval obor Marketingová komunikace a PR a nyní studuje Nová média na FF UK. Začínal v agentuře PanMedia, kde měl na starosti TV a internetové kampaně. Pracuje jako Interaction Strategy Manager v mediálce MEC, kde se věnuje využití nových medií v kampaních. Přes 5 let píše blog Eikasia.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.