Twitter se stal plnohodnotným médiem, se kterým prožíváme události ve světě. Twitter vždy poslouchal své uživatele a vždy sledoval, jak jej používají. Díky tomu mohl nyní představit funkci Alerts.

Alerts jsou nástrojem, který je určen pro všechny vládní i nevládní organizace. Umožňuje jim v případě různých krizových situací publikovat tweet se speciální důležitostí – s označením “alert”. Tyto tweety budou od ostatních tweetů odlišeny ikonkou červeného zvonku. Lidé, kteří se přihlásí k odběru alerts u daného účtu, dostanou v případě publikování takového tweetu upozornění ve formě SMS nebo notifikace v případě Twitter aplikací pro iOS a Android.

A k čemu Alerts používat? Sám Twitter uvádí tyto příklady:

  • upozornění na hrozící nebezpečí,

  • preventivní pokyny,

  • evakuace obyvatelstva,

  • neodkladná bezpečnostní upozornění,

  • informace o přístupu k základním zdrojům,

  • Informace o výpadcích veřejných služeb a dopravních tepen nebo

  • pro řízení davu (například při demonstracích).

Po získání Alerts budete mít k dispozici stránku, která umožní vašim followerům přihlášení. Můžete si prohlédnout příklad Federal Emergency Management Agency.

Twitter alerts od organizace FEMA

Pokud chcete tuto funkci využívat, musíte vyplnit formulář. Zatím není jasné, jak schvalování probíhá, ale předpokládám, že automatizované z důvodu kapacity není. Jednou z hlavních podmínek je účet na Twitteru. Je to jen spekulace, ale i stav a dosah Twitter účtu bude rozhodovat o tom, zda a kdy získáte k Twitter Alerts přístup.

S touto poměrně mocnou a zároveň odpovědnou funkcí ale stoupá i riziko zneužití účtu. Sám Twitter by měl vaši organizaci po vyplnění formuláře kontaktovat a právě zabezpečení účtu je jedním z prvních kroků. Systém bude chráněn také spam limitem, který omezí možnost publikování tweetů s hashtagem #alert (takto může kvalifikovaný účet tweet označit jako Alert) na určitý počet za hodinu. Omezení se standardních tweetů netýká. Detailní informace získáte na stránce s nejčastěji kladenými otázkami.

Díky tomuto omezení bude třeba dobře rozmyslet jaké informace a jakou formou publikovat. Vždy bude třeba dodat co nejkonkrétnější informace, a proto bude často odkazováno na web, který toho umožní publikovat více než 140 znaků.

A s tím souvisí další příprava na krizové situace, ať už jde o možnost publikovat na webu novinky či mít mobilní verzi webu (fungující na většině telefonů i při pomalém připojení). Ale o tom někdy příště.

Zaujala vás funkce Alerts? K čemu byste je využili?

Autor Honza Páv

Honza vystudoval obor Marketingová komunikace a PR a nyní studuje Nová média na FF UK. Začínal v agentuře PanMedia, kde měl na starosti TV a internetové kampaně. Pracuje jako Interaction Strategy Manager v mediálce MEC, kde se věnuje využití nových medií v kampaních. Přes 5 let píše blog Eikasia.

Připojte se k diskuzi

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.